Onze school

De oorsprong van basisschool Besoyen ligt bij de Bernadetteschool in de oude wijk Besoyen. Deze meisjesschool was gelegen aan de Burgemeester Verwielstraat in de oude wijk Besoyen.
In mei 1975 kwamen er voor het eerst jongens op deze school. De St. Jozefschool hield op te bestaan en de jongens werden samengevoegd met de meisjes op de Bernadetteschool. Weer tien jaar later onderging de Bernadetteschool een laatste uitbreiding.
In 1985 werd namelijk de Wet op het basisonderwijs ingevoerd. Kleuterschool en lagere school werden samengevoegd tot een nieuwe onderwijsvorm voor kinderen van vier tot twaalf jaar, de basisschool. Dit voor een ononderbroken ontwikkelingsproces binnen de vertrouwde omgeving van één school.
Om die reden werd aan de school een kleuterafdeling gebouwd voor de groepen 1 en 2. Op 11 januari 1985 verhuisden de leerlingen van Maria’s Kleuterhof naar deze lokalen en kreeg de combinatie een nieuwe naam: Basisschool Besoyen. Het adres verplaatste naar de Kasteellaan.
Sinds mei 2015 is de school te vinden op de Van Duvenvoordestraat, samen met Mikz vormt de school nu een Kindcentrum dat ruimte biedt voor kinderen van 0-12 jaar.